Organisatie
Stichting De Vakantiebank is in 2011 begonnen als een kleinschalige maatschappelijk betrokken organisatie. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een organisatie die haar doelen behaalt in samenwerking met belangrijke bijdragen van donateurs, sponsoren, maatschappelijk betrokken ondernemers/ organisaties en lokale overheden. Zij dragen bij om de doelstelling haalbaar te krijgen.
De Stichting heeft geen commerciële en winstgevende doelstelling. Een positief resultaat wordt toegevoegd aan de algemene reserve en komt weer ten goede aan de activiteiten van De Vakantiebank, bijvoorbeeld door uitbreiding van het aantal vakantieweken en de accommodaties comfortabel in te richten (vervoer, fietsen, spelletjes, schoonmaak, bedlinnen).
De missie van Stichting De Vakantiebank is een initiatief van vrijwilligers en maatschappelijk betrokken ondernemers. Mensen met een groot hart die graag wat ontspanning willen geven aan personen en gezinnen die het financieel minder hebben in de Nederlandse samenleving. De vakanties worden kosteloos of tegen geringe kosten aan De Vakantiebank aangeboden, zodat De Vakantiebank ze gratis kan aanbieden aan zoveel mogelijk gezinnen die tot de doelgroep behoren.
De Vakantiebank is trots om zich een ‘Erkend Goed Doel’ te mogen noemen. Dat betekent namelijk dat de Stichting voldoet aan strenge kwaliteitseisen. Toezichthouder CBF controleert dit. Zo weet u zeker dat de Stichting bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met elke euro en verantwoording aflegt. Meer weten over de kwaliteitseisen en de controle door het CBF? Kijk op geefgerust.nl
A-team …
De Vakantiebank medewerkers op kantoor noemen we wel eens het “A“-Team.
Anja, Solita, Charissa, Angela, Tanja, Linda, Mariska en (okay…) Renate vormen het kloppend hart van de administratie. Zij variëren in leeftijd “Van 20 – 45” en zijn dagelijks super enthousiast bezig met het inschrijven van gezinnen, contacten leggen met gezinnen, met hulpverleners, de (boekings)systemen inrichten, Website updaten, de Sociale media bijhouden, Facebook beantwoorden, contacten onderhouden met vakantieparken, etc etc. Zij doen dit vrijwillig, maar niet vrijblijvend natuurlijk. Ze staan dag-in-dag-uit voor De Vakantiebank klaar!! Naast hun gezin, opleiding of ander werk maken ze ruimte om te werken voor het belangrijke werk van De Vakantiebank! Momenteel kan iedereen vanuit huis werken i.v.m. RIVM maatregelen. Zonder dit geweldige A-team géén Vakanties.
Dan zijn er de drie mannen Henk, Reinder en Pim (tevens projectleider) die meer “buiten” werken, zij leggen contacten met fondsen, gemeenten, bedrijven, organisaties en ook vakantieparken. Zij zijn steeds op pad (en in de mail) om de keihard benodigde financiën te verkrijgen voor de vakanties en de hele organisatie. Ook doen zij het onderhoud van de Safaritenten die overal door Nederland staan op mooie campings.
Zonder deze 10 zeer gemotiveerde vrijwilligers zou De Vakantiebank niet bestaan!
Bestuur
Het bestuur wordt gevormd door:
Dhr. Frank Luken Hoofdfunctie: Algemeen directeur en eigenaar van Tommy Booking Support |
Voorzitter |
Mw. Ciska Renken Hoofdfunctie: Adviseur bij Breuer & Intraval |
Secretaris |
Dhr. Abe Veenstra Hoofdfunctie: Openbaar accountant; accountant kantoor ATV Account'd, met twee vestigingen (Schipborg en Emmen) Nevenfuncties: Coördinator van de KWF collecte in Schipborg; Adviseur van de PKN gemeente in Anloo/Annerveen |
Penningmeester |
Dhr. Ate Van der Veen Hoofdfunctie: Directeur/ eigenaar Solvent; financieel en fiscaal advies, Directeur/ eigenaar Peizer investment en participaties, Directeur/ eigenaar Kampeerhal, Directeur/ eigenaar diverse horecazaken |
Algemeen lid |
Dhr. Henk Brand Hoofdfunctie: Directeur van Country Camp BV en Qitents BV en participeert in "De Tentenstudio" Nevenfunctie: Bestuurslid Baptistengemeente ‘de Bethel’ in Drachten |
Algemeen lid |
De dagelijkse leiding wordt door de projectleider Dhr. Pim Loeff uitgevoerd. Samen met de 10 vrijwilligers wordt de missie en doelstelling van Stichting De Vakantiebank nageleefd.
Dagelijks mailadres; info@devakantiebank.nl